Strona domowa

Wiktoria Frelke, Barbara Fydrych

 

ZAJĘCIA DLA DZIECI MŁODSZYCH


Co się dzieje, gdy śnimy?                    

Dzień dobry Smoki ? Diplodoki!

  1. Wszyscy już wstali?! A czy wszystkie dzieci się dzisiaj wyspały? NIE! To proponujemy na początek delikatną ?Pobudkę?:

* rozciągamy ręce, teraz nogi, powoli siadamy i oklepujemy ciało od stóp do głów, a na końcu delikatnie oklepujemy całą twarz.

  1. Czy teraz dzieci już się obudziły? Posłuchajcie, więc bajki o ?Królowej dnia i nocy?

Dawno temu, za siódmym morzem i za siódmą górą, stało piękne miasto. A rządziła nim Królowa Dnia i Nocy, która wszystkich ludzi obdarzała światłem albo mrokiem. Gdy siadała twarzą do miasta ? nastawał dzień.  Gdy obracała się plecami ? nadchodził mrok, a wszystkie dzieci kładły się do łóżeczek i słuchały wieczornych bajeczek.

Pewnego dnia dwoje dzieci powiedziało, że one nocą się nudzą. Zasmuciło to Królową i odwróciła się do miasta plecami na wiele dni. Dzieci już nie mogły się bawić na podwórku.

Wtedy to Pola i Nikodem postanowili przeprosić Królową, więc poprosili o pomoc Mędrca. Dziadzio poradził im: ? Nazbierajcie do magicznej buteleczki czarny węgiel i białą kredę,  powstanie nowy kolor, który ofiarujecie Królowej.? Kiedy zobaczyła ona swój prezent bardzo się ucieszyła, bo jej się spodobał. Dzieci powiedziały, że  nazywa się szary i w szatach takiego koloru chodziła odtąd Królowa Dnia i Nocy każdego dnia.

Sprawdzimy jak uważnie słuchaliście:

- Gdzie było miasto Królowej?

- Co się działo, gdy odwracała się twarzą do miasta?

- Co się działo, gdy odwracała się plecami ?

- Co zasmuciło Królową?

- Jaki prezent dały jej dzieci?

- Jak nazywał się nowy kolor?

  1. Świetnie! Myślimy, że skoro wszystkie dzieci tak pięknie słuchały bajeczki to najwyższy czas, aby teraz razem z mamą( tatą) czy rodzeństwem troszkę się poruszać? ze starym niedźwiedziem. Najpierw wybieramy spośród siebie niedźwiedzia, który śpi pośrodku, a pozostali uczestnicy zabawy chodzą dookoła niego. Poszczególne godziny dzieci pokazują na palcach, a na ? trzecią godzinę? uciekają, gdy miś ich łapie. Kolejny niedźwiedź idzie spać i zabawą powtarzamy. Udanej zabawy

https://www.youtube.com/watch?v=trY1_BpfM2I

  1. Brawo misie! Chwilka odpoczynku się przyda. Zamieniamy Was teraz w ?Śpiące misie?

Wszystkie dzieci spacerują po pokoju i wykonują spokojny wdech nosem i wydech ustami. Po chwili zmęczone ?misie? kładą się na podłodze na plecach, splatają ręce na brzuchu           i powoli oddychają ( przy wdechu brzuszki unoszą się, a przy wydechu opadają), zamykają oczy, głośno chrapią i w końcu zasypiają. Mama( tata) puszcza cichutko kołysankę                 ? Z popielnika na Wojtusia?

https://www.youtube.com/watch?v=rRSutJCV9D0

  1. Budzimy się dzieci! Rodzic pyta czy ? misiom? śniło się coś pięknego, a dziecko opowiada swój sen. A czy pamiętacie jakie kolory wystąpiły w naszej bajce ( biały, czarny, szary)?

Chcieliśmy Was teraz zachęcić, abyście namalowali ten sen. Potrzebne będą różowe kartki, biała i czarna farba oraz ?wasze paluszki. Z różowej kartki rodzic wycina duży obłok, na którym paluszki moczone w farbie lub obu kolorach zmieszanych namalują Wasz sen. Wspaniałej zabawy!

  1. Po południu proponujemy Wam bajeczkę ? Świnka Peppa ? Nocowanie?, z której dowiecie się co jest potrzebne, aby dobrze wypocząć. Dobranoc? czyli do jutra.

 https://www.youtube.com/watch?v=n8KJoVOPrBw

 

 

ZAJĘCIA DLA DZIECI STARSZYCH


Witajcie przedszkolaki, w tym tygodniu rozmawiamy o czasie w jaki sposób możemy go mierzyć oraz jak możemy go określać. A dziś porozmawiamy na temat snu. Czy wiecie czym jest sen?

 

Macie racje sny występują w czasie gdy śpimy. Jest to stan gdy nasz mózg może odpocząć po całym dniu ciężkiej pracy. Obejrzyjcie króciutką bajkę, która opowiada nam o snach i o tym skąd się one biorą:

https://www.youtube.com/watch?v=q1D2NeSa7JM

Powiedzcie może wpływać na to co nam się śni?

Czy wszyscy ludzie potrzebują tyle samo snu?

Czy sny są nam potrzebne?

Kto z was zapamiętał ile średnio lat prześpi człowiek ?

Jak myślicie czy śnią nam się tylko dobre rzeczy?

Bardzo ładnie odpowiedzieliście to oznacza że uważnie słuchaliście bajki.

  1. Teraz przyszedł czas aby troszkę się poruszać. Ćwiczenie będzie polegać na tym ze gdy rodzic/opiekun powie dzień będziesz naśladować czynności, które wykonujesz w ciągu dnia (np., jedzenie, bieganie, mycie się ,gotowanie, bawienie się) natomiast gdy usłyszysz noc jak najszybciej kładziesz się na podłogę i udajesz że spisz. Proszę powtórzcie czynności kilka razy Doskonale wiesz co można robić w dzień a co robimy w nocy aby nasz mózg mógł odpocząć i nabrać sił na kolejny dzień.
  2. Proszę teraz abyś położył się na podłodze i zamknął oczy w czasie słuchania piosenki :

https://www.youtube.com/watch?v=8x4GC0-Z0ZI

Możesz otworzyć teraz oczy.

- Czy udało się Tobie coś zobaczyć gdy miałeś zamknięte oczy?

- Powiedz mi co mogło by się przyśnić po wysłuchaniu takiego utworu?

  1. Gimnastyka buzi i języka z ?Potworami? wykonuj ćwiczenia według poleceń.

  1. Ostatnim zadaniem jest praca plastyczna pt. ? Mój sen?. Do jej wykonania potrzebujemy czarną kartkę, kredę lub pastele. Zadanie polega na tym aby narysować swój sen.