ORGANIZACJA DNIA W PRZEDSZKOLU
Godziny organizacji dnia |
Czynności dzieci i nauczyciela |
|
Powitanie dnia w przedszkolu |
6.30 ? 8.15 |
Schodzenie się dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualne, czynności porządkowe, ćwiczenia poranne, inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne ? stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. |
|
Realizacja podstawy programowej |
8.15 ? 8.45 |
Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne i samoobsługowe, pełnienie dyżurów, śniadanie, realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków zdrowotnych, higienicznych i postaw kulturalnych. |
9.00 ? 9.15 |
Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową, zajęcia edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu według wybranego programu wychowania przedszkolnego. |
9.15 ? 9.30 |
Gry i zabawy ruchowe. |
9.30 ? 9.45 |
Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową, zajęcia edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu według wybranego programu wychowania przedszkolnego. |
|
|
9:45? 11.00 |
Zabawy i gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarskie, ogrodnicze, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno ? technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne. |
|
|
11:15-12:00 |
Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne i samoobsługowe, pełnienie dyżurów, obiad, realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania prawidłowych nawyków zdrowotnych, higienicznych i postaw kulturalnych. |
12:00? 12:30 |
Odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki, ćwiczenia relaksacyjne. |
12:30 ? 13.00 |
Zabawy dowolne w sali, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe. |
|
Popołudnie w przedszkolu |
13.15 ?13:30
13:30-16:00 |
Podwieczorek, czynności higieniczne i samoobsługowe, pełnienie dyżurów, realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania prawidłowych nawyków zdrowotnych, higienicznych i postaw kulturalnych.
|
POSIŁKI:
8:15-8:45 ŚNIADANIE
11:15-12:00 OBIAD
13:15-13:30 PODWIECZOREK