Super User

ORGANIZACJA DNIA W PRZEDSZKOLU

Godziny organizacji dnia

Czynności dzieci i nauczyciela

 

Powitanie dnia w przedszkolu

6.30 ? 8.15

Schodzenie się dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualne, czynności porządkowe, ćwiczenia poranne, inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne ? stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci.

 

Realizacja podstawy programowej

8.15 ? 8.45

Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne i samoobsługowe, pełnienie dyżurów, śniadanie, realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków zdrowotnych, higienicznych i postaw kulturalnych.

9.00 ? 9.15

Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową, zajęcia edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu według wybranego programu wychowania przedszkolnego.

9.15 ? 9.30

Gry i zabawy ruchowe.

9.30 ? 9.45

Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową, zajęcia edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu według wybranego programu wychowania przedszkolnego.

 

 

9:45? 11.00

Zabawy i gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarskie, ogrodnicze, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno ? technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne.

 

 

11:15-12:00

Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne i samoobsługowe, pełnienie dyżurów, obiad, realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania prawidłowych nawyków zdrowotnych, higienicznych i postaw kulturalnych.

12:00? 12:30

Odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki, ćwiczenia relaksacyjne.

12:30 ? 13.00

Zabawy dowolne w sali, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe.

 

Popołudnie w przedszkolu

13.15 ?13:30

 

 

 

13:30-16:00

Podwieczorek, czynności higieniczne i samoobsługowe, pełnienie dyżurów, realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania prawidłowych nawyków zdrowotnych, higienicznych i postaw kulturalnych.

 


Gry i zabawy dydaktyczne, stolikowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania, zajęcia indywidualne, w małych grupach, porządkowanie sali, rozchodzenie się dzieci.

 

 

POSIŁKI:

8:15-8:45 ŚNIADANIE

11:15-12:00 OBIAD

13:15-13:30 PODWIECZOREK