DZIECI MŁODSZE
Witajcie kochane Maluchy! :)
Kto zgadnie czym będziemy się zajmować na dzisiejszych zajęciach?
Oto mała podpowiedź:
Co to jest ? na pewno wiesz.
Najeżona jest jak jeż.
Lecz nikogo nie ukłuje, tylko zęby wyszoruje. (szczotka do zębów)
Schowała się w tubie ?
używać jej lubię, a i mała szczotka chętnie się z nią spotka. (pasta do zębów)
Brawo!
Dziś powiemy sobie jak dbać o ząbki, aby były zdrowe i mocne.
Czy Wy kochani dbacie o ząbki? Macie swoje szczoteczki i pasty do zębów i myjecie je rano i wieczorem?
To bardzo ważne, aby nie zaatakowała ich próchnica.
Próchnica to choroba, która niszczy ząbki i sprawia, że powstają w nich dziury.
Próchnica baaaaardzo lubi słodycze i słodkie napoje, ponieważ cukier, który w sobie zawierają okleja ząbki i bakterie mogą się nim pożywiać czyli zjadać.
Dlatego ważne jest również zdrowe jedzenie.
Owoce i warzywa sprawiają, że zęby są mocne i zdrowe a do picia najlepsza jest woda i mleko, które zawiera wapń ? buduje on nasze zęby i kości.
A kiedy niestety ząbki zaniedbamy i zaczną nas boleć powinniśmy udać się do lekarza dentysty.
Kochani wskażcie, które obrazki przedstawiają dobre nawyki dla naszych ząbków
A teraz nauczymy się piosenki pt. ?Myję zęby?
https://www.youtube.com/watch?v=k4TenL0yWA4
?Myję zęby?
Szczotka pasta, kubek, ciepła woda,
tak się zaczyna wielka przygoda,
myje zęby, bo wiem dobrze o tym,
kto ich nie myje ten ma kłopoty.
Żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko chcieć.
Szczotko, Szczotko, hej szczoteczko! O! O! O!
Zatańcz ze mną, tańcz w kółeczko. O! O! O!
W prawo, w lewo, w lewo,w prawo. O! O! O!
Po jedzeniu kręć się żwawo. O! O! O!
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo. O! O! O!
jedzeniu kręć się żwawo. O! O! O!
Bo to bardzo ważna rzecz żeby zdrowe zęby mieć!
Zapraszam Was i wasze rodzeństwo do Zabawy rytmiczno ? ruchowej ?A psik ? pucu, pucu?.
Dzieci biegają w gromadce, gdy usłyszą dwa mocne uderzenia zatrzymują się i zasłaniaj usta chusteczką - naśladują kichanie. Gdy usłyszą piosenkę: ?Myję zęby? Fasolek to naśladują mycie zębów.
Na koniec dzisiejszych zajęć wykonamy pracę plastyczną ?Zdrowego ząbka?
Szablon ząbka wyklejamy watą a szczoteczkę i pastę wyklejamy plasteliną lub malujemy farbkami
Po wykonaniu wszystkich zadań zostawiam wam link do bajki pt. ?Dr ząbek i kraina Zębolandii?
https://www.youtube.com/watch?v=tmYVbeJBn8E
Dziękuję za dzisiejsze zajęcia! :)
DZIECI STARSZE
WITAJCIE DZIECIAKI!
DZISIAJ DOWIEMY SIĘ JAK DBAĆ O NASZE ZĄBKI. JEST TO BARDZO WAŻNE, PONIEWAŻ BĘDĄ NAM ONE POTRZEBNE PRZEZ CAŁE ŻYCIE. CODZIENNIE, MYJCIE ZĄBKI, DOKŁADNIE JE CZYSZCZĄĆ I NIEZAPOMINAJCIE O WIZYTACH U STOMATOLOGA.
NA POCZĄTEK PROSZĘ, ABYŚCIE WYSŁUCHALI POSENKI
https://www.youtube.com/watch?v=ULcCm5PZwzI
Fasolki ? ?Myj zęby?
Szczotka pasta, kubek, ciepła woda,
tak się zaczyna wielka przygoda,
myje zęby, bo wiem dobrze o tym,
kto ich nie myje ten ma kłopoty...
Żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko chcieć.
REF: Szczotko, Szczotko, hej szczoteczko o! o! o!
Zatańcz ze mną tańcz w kółeczko .o! o! o!
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo. o! o! o!
Po jedzeniu kręć się żwawo. o! o! o!
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo. o! o! o!
Po jedzeniu kręć się żwawo. o! o! o!
Bo to bardzo ważna rzecz żeby zdrowe zęby mieć!
TERAZ PROSZĘ, ABYŚCIE MI ODPOWIEDZIELI NA KILKA PYTAŃ DOTYCZĄCYCH TEKSTU PIOSENKI
O CZYM JEST PIOSENKA?
CO JEST NAM POTRZEBNE, ABY ZACZĄĆ WIELKĄ PRZYGODĘ PODCZAS MYCIA ZĘBÓW
CO SIĘ STANIE JEŚLI NIE BĘDZIEMY MYLI ZĘBÓW?
PRZYGOTOWAŁAM DLA WAS KILKA ZAGADEK
Na półeczce w twej łazience obok mydła oraz gąbki czeka, kiedy myjesz ręce, aby umyć twoje ząbki(szczoteczka do zębów)
Ono wisi w toalecie i fryzjerskim gabinecie to w nim, gdy ochotę masz, możesz ujrzeć własna twarz (lustro)
Spójrz do lustra, uśmiech proszę! Pokarz co tam w buzi nosisz? Dwa szeregi kostek białych tworzą uśmiech doskonały.(zęby)
Schowała się w tubie - używać ją lubię, a i mała szczotka chętnie się z nią spotka. (pasta do zębów)
TERAZ POĆWICZYMY TROCHĘ NASZE ZĄBKI
Zdrowe zęby mamy, bo o nie dbamy.- rytmizowanie tekstu
Wypowiadajcie tekst cicho, a następnie głośno
Masujcie językiem górne, a potem dolne zęby
Kłapcie zębami, pokazują je w szerokim uśmiechu.
PRZYJŻYCIE SIĘ OBRAZKOM
Zdrowy ząb i chory ząb- zabawa dydaktyczna
Przyglądając się obrazkom odpowiedzcie mi na pytanie:
Który ząb jest szczęśliwy i dlaczego?
A teraz przyjrzyjcie się produktom spożywczym przed sobą i dopasujcie je do odpowiedniego zęba
TERAZ PORA NA ZAJĘCIA MATEMATYCZNE
NA POCZĄTEK WYTNIJCIE SZABLON UST I POKOLORUJCIE GO NA CZERWONO
NASTĘPNIE PRZYGOTUJCIE 10 BIAŁYCH NAKRĘTEK, KTÓRE BĘDĄ SYMBOLIZOWAŁY ZĘBU
- UŁÓŻCIE 7 NAKRĘTEK NA DOLE I 3 NA GÓRZE. GDZIE JEST WIĘCEJ?
- UŁÓŻCIE 4 NAKRĘTKI NA DOLE I 6 NA GÓRZE. GDZIE JEST MNIEJ?
- UŁÓŻCIE 5 NAKRĘTEK NA DOLE I 5 NA GÓRZE. GDZIE JEST WIĘCEJ?
NA KOCIEC ZAJĘCIA PLASTYCZNE
PRZYGOTUJCIE:
- NOŻYCZKI
- KLEJ
- RÓŻWĄ KARTKĘ Z BLOKU TECHNICZNEGO
- CZERWONĄ KARTKĘ Z BLOKU TECHNICZNEGO
- KLEJ
- WYTŁACZANKĘ PO JAJKACH
Z RÓŻOWEGO PAPIERU WYTNIJCIE PÓŁ KOŁA
Z CZERWONEGO PAPIERU WYTNIJCIE KSZTAŁT JĘZYKA
ROZETNIJCIE WYTŁOCZKĘ NA CZĘĆCI I UŁÓŻCIE ZĄBKI