Strona domowa

Magdalena Borzeszkowska, Paulina Dzikowska

DZIECI MŁODSZE


Witajcie kochane Maluchy! :)

Kto zgadnie czym będziemy się zajmować na dzisiejszych zajęciach?

Oto mała podpowiedź:

Co to jest ? na pewno wiesz.

 

Najeżona jest jak jeż.
Lecz nikogo nie ukłuje, tylko zęby wyszoruje. (szczotka do zębów)

 

Schowała się w tubie ?
używać jej lubię, a i mała szczotka chętnie się z nią spotka. (pasta do zębów)

 

Brawo!

Dziś powiemy sobie jak dbać o ząbki, aby były zdrowe i mocne.

Czy Wy kochani dbacie o ząbki? Macie swoje szczoteczki i pasty do zębów i myjecie je rano i wieczorem?

To bardzo ważne, aby nie zaatakowała ich próchnica.

Próchnica to choroba, która niszczy ząbki i sprawia, że powstają w nich dziury.

Próchnica baaaaardzo lubi słodycze i słodkie napoje, ponieważ cukier, który w sobie zawierają okleja ząbki i bakterie mogą się nim pożywiać czyli zjadać.


Dlatego ważne jest również zdrowe jedzenie.

Owoce i warzywa sprawiają, że zęby są mocne i zdrowe a do picia najlepsza jest woda i mleko, które zawiera wapń ? buduje on nasze zęby i kości.

A kiedy niestety ząbki zaniedbamy i zaczną nas boleć powinniśmy udać się do lekarza dentysty.

 

Kochani wskażcie, które obrazki przedstawiają dobre nawyki dla naszych ząbków

A teraz nauczymy się piosenki pt. ?Myję zęby?

 

https://www.youtube.com/watch?v=k4TenL0yWA4

 

?Myję zęby?

 

Szczotka pasta, kubek, ciepła woda,

tak się zaczyna wielka przygoda,

myje zęby, bo wiem dobrze o tym,

kto ich nie myje ten ma kłopoty.

 

Żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko chcieć.

 

Szczotko, Szczotko, hej szczoteczko! O! O! O!

Zatańcz ze mną, tańcz w kółeczko. O! O! O!

W prawo, w lewo, w lewo,w prawo. O! O! O!

Po jedzeniu kręć się żwawo. O! O! O!

W prawo, w lewo, w lewo, w prawo. O! O! O!

 jedzeniu kręć się żwawo. O! O! O!

 

 Bo to bardzo ważna rzecz żeby zdrowe zęby mieć!

 

Zapraszam Was i wasze rodzeństwo do Zabawy rytmiczno ? ruchowej ?A psik ? pucu, pucu?.

Dzieci biegają w gromadce, gdy usłyszą dwa mocne uderzenia zatrzymują się i zasłaniaj usta chusteczką - naśladują kichanie. Gdy usłyszą piosenkę: ?Myję zęby? Fasolek to naśladują mycie zębów.

Na koniec dzisiejszych zajęć wykonamy pracę plastyczną ?Zdrowego ząbka?

Szablon ząbka wyklejamy watą a szczoteczkę i pastę wyklejamy plasteliną lub malujemy farbkami

Po wykonaniu wszystkich zadań zostawiam wam link do bajki pt. ?Dr ząbek i kraina Zębolandii?

 

https://www.youtube.com/watch?v=tmYVbeJBn8E

 

 

Dziękuję za dzisiejsze zajęcia! :)

 


DZIECI STARSZE 

 

WITAJCIE DZIECIAKI!

DZISIAJ DOWIEMY SIĘ JAK DBAĆ O NASZE ZĄBKI. JEST TO BARDZO WAŻNE, PONIEWAŻ BĘDĄ NAM ONE POTRZEBNE PRZEZ CAŁE ŻYCIE. CODZIENNIE, MYJCIE ZĄBKI, DOKŁADNIE JE CZYSZCZĄĆ I NIEZAPOMINAJCIE O WIZYTACH U STOMATOLOGA.

 

NA POCZĄTEK PROSZĘ, ABYŚCIE WYSŁUCHALI POSENKI

 

https://www.youtube.com/watch?v=ULcCm5PZwzI



Fasolki ? ?Myj zęby?

Szczotka pasta, kubek, ciepła woda,

tak się zaczyna wielka przygoda,

myje zęby, bo wiem dobrze o tym,

kto ich nie myje ten ma kłopoty...

Żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko chcieć.

REF: Szczotko, Szczotko, hej szczoteczko o! o! o!

Zatańcz ze mną tańcz w kółeczko .o! o! o!

W prawo, w lewo, w lewo, w prawo. o! o! o!

Po jedzeniu kręć się żwawo. o! o! o!

W prawo, w lewo, w lewo, w prawo. o! o! o!

Po jedzeniu kręć się żwawo. o! o! o!

Bo to bardzo ważna rzecz żeby zdrowe zęby mieć!

 

TERAZ PROSZĘ, ABYŚCIE MI ODPOWIEDZIELI NA KILKA PYTAŃ DOTYCZĄCYCH TEKSTU PIOSENKI

O CZYM JEST PIOSENKA?

CO JEST NAM POTRZEBNE, ABY ZACZĄĆ WIELKĄ PRZYGODĘ PODCZAS MYCIA ZĘBÓW

CO SIĘ STANIE JEŚLI NIE BĘDZIEMY MYLI ZĘBÓW?

 

PRZYGOTOWAŁAM DLA WAS KILKA ZAGADEK

Na półeczce w twej łazience obok mydła oraz gąbki czeka, kiedy myjesz ręce, aby umyć twoje ząbki(szczoteczka do zębów)

Ono wisi w toalecie i fryzjerskim gabinecie to w nim, gdy ochotę masz, możesz ujrzeć własna twarz (lustro)

Spójrz do lustra, uśmiech proszę! Pokarz co tam w buzi nosisz? Dwa szeregi kostek białych tworzą uśmiech doskonały.(zęby)

Schowała się w tubie - używać ją lubię, a i mała szczotka chętnie się z nią spotka. (pasta do zębów)

 

TERAZ POĆWICZYMY TROCHĘ NASZE ZĄBKI

Zdrowe zęby mamy, bo o nie dbamy.- rytmizowanie tekstu
Wypowiadajcie tekst cicho, a następnie głośno

Masujcie językiem górne, a potem dolne zęby

Kłapcie zębami, pokazują je w szerokim uśmiechu.

 

PRZYJŻYCIE SIĘ OBRAZKOM

Zdrowy ząb i chory ząb- zabawa dydaktyczna
Przyglądając się obrazkom odpowiedzcie mi na pytanie:

Który ząb jest szczęśliwy i dlaczego?
A teraz przyjrzyjcie się produktom spożywczym przed sobą i dopasujcie je do odpowiedniego zęba



TERAZ PORA NA ZAJĘCIA MATEMATYCZNE

NA POCZĄTEK WYTNIJCIE SZABLON UST I POKOLORUJCIE GO NA CZERWONO

NASTĘPNIE PRZYGOTUJCIE 10 BIAŁYCH NAKRĘTEK, KTÓRE BĘDĄ SYMBOLIZOWAŁY ZĘBU

  1. UŁÓŻCIE 7 NAKRĘTEK NA DOLE I 3 NA GÓRZE. GDZIE JEST WIĘCEJ?
  2. UŁÓŻCIE 4 NAKRĘTKI NA DOLE I 6 NA GÓRZE. GDZIE JEST MNIEJ?
  3. UŁÓŻCIE 5 NAKRĘTEK NA DOLE I 5 NA GÓRZE. GDZIE JEST WIĘCEJ?

 

NA KOCIEC ZAJĘCIA PLASTYCZNE

PRZYGOTUJCIE:

  • NOŻYCZKI
  • KLEJ
  • RÓŻWĄ KARTKĘ Z BLOKU TECHNICZNEGO
  • CZERWONĄ KARTKĘ Z BLOKU TECHNICZNEGO
  • KLEJ
  • WYTŁACZANKĘ PO JAJKACH

Z RÓŻOWEGO PAPIERU WYTNIJCIE PÓŁ KOŁA

Z CZERWONEGO PAPIERU WYTNIJCIE KSZTAŁT JĘZYKA

ROZETNIJCIE WYTŁOCZKĘ NA CZĘĆCI I UŁÓŻCIE ZĄBKI