ZAJÊCIA DLA DZIECI M£ODSZYCH
?Gdzie jest mój dom??
- Na pocz±tku naszych zajêæ proponujê trochê ruchu. Dzieci spróbuj± znale¼æ drogê do domu. U³ó¿ dla dziecka drogê ze skrawków dostêpnych materia³ów, b±d¼ pasków papieru. Dziecko idzie po przygotowanej ¶cie¿ce a¿ do samego koñca, stawiaj±c stopê przed stop± i staraj±c siê zachowaæ równowagê, na koñcu ¶cie¿ki dziecko robi odwrót i wraca do domu tym samym sposobem.
- Teraz chwila odpoczynku. Pos³uchajcie bajki ?Trzy ¶winki?, dostêpnej pod linkiem-
Jestem ciekawa czy zapamiêtali¶cie co dzia³o siê w bajce. Spróbujcie odpowiedzieæ na pytania:
- Po co ¶winki budowa³y domki?
- Czym ró¿ni³y siê domki ¶winek?
- Czyj domek by³ najlepszy i dlaczego?
- Spytajmy dziecko, czy pamiêta swoje nazwisko i adres. Starajmy siê u¶wiadomiæ dziecku, jak wa¿ne jest podanie tych danych takim osobom jak policjant, czy stra¿ak, gdy dziecko zgubi siê na spacerze, czy w sklepie. Zachêæ dziecko do nauki tych danych. Mo¿na powtarzaæ je kilka razy w ci±gu ca³ego dnia. Przybli¿my dzieciom postaæ wilka z bajki o ?Trzech ¶winkach? i przypomnijmy, ¿e nie wolno podawaæ swojego nazwiska, ani adresu osobom nieznajomym, gdy nie ma takiej potrzeby.
- Teraz trochê æwiczeñ naszej buzi. Mówimy dziecku, ¿e ich buzia to domek, w którym oczy to okna, a usta to drzwi do domku.. Nastêpnie mówimy, jakie czê¶ci domu siê otwieraj± lub zamykaj±, a dziecko odpowiednio otwiera lub zamyka oczy i usta, np.: otwieramy okna i drzwi, zamykamy drzwi, zamykamy okna, otwieramy drzwi, zamykamy drzwi, otwieramy okna, zamykamy okna.
- Wykonaj zadanie nr 1- Po³±cz ¶winki z odpowiednimi domkami i pokoloruj je. Powiedz, z czego zbudowany jest ka¿dy domek?
- Teraz proponujê zabawê ruchowo- na¶ladowcz±. Wymieniamy kolejno nazwy domków zwierz±t, np.: buda, ul, muszla, gniazdo itp., zadaniem dziecka jest na¶ladowanie ruchem i d¼wiêkiem zwierz±t, które w nich mieszkaj±.
- Spróbuj dokoñczyæ rysunek Kasi. S³uchaj±c tekstu, uzupe³nij i pokoloruj rysunek, który znajduje siê poni¿ej. Przeczytaj tekst:
Kasia wys³a³a swój obrazek na przedszkolny konkurs plastyczny. W centralnym miejscu rysunku by³ ma³y domek z czerwonej ceg³y. Okna mia³y ¿ó³te okiennice. Za domem sta³o wielkie, stare drzewo. Z prawej strony domu by³ ogródek, w którym ros³y piêkne, kolorowe kwiaty. Z lewej strony domu sta³a drewniana ³awka, a na ³awce le¿a³a niebieska poduszka. Przed domem wylegiwa³ siê bia³o-czarny kot. Kasia bardzo siê stara³a i jej rysunek by³ bardzo ³adny.
- Teraz ostatnie zadanie na popo³udnie, postaraj siê zbudowaæ z klocków dwa domki. Pierwszy mniejszy w kolorze ¿ó³tym, drugi wiêkszy w kolorze czerwonym. Baw siê dobrze, powodzenia :)
ZAJÊCIA DLA DZIECI STARSZYCH
Dzieñ Dobry!
Zaczynamy nowy tydzieñ, a pierwszy dzieñ tygodnia to ?poniedzia³ek. Na pewno pamiêtali¶cie. Przygotowali¶my Wam na dzi¶ mnóstwo wspania³ych zabaw. Zapraszamy!
Na pocz±tek GIMNASTYKA. Postarajcie siê na¶ladowaæ Andreê i jego ? misie?
Wspaniale tañczyli¶cie!
Teraz zabierzemy wszystkie ?misie? do lasu, aby wraz ze szczeniaczkiem odnale¼æ jego dom. Dom ka¿dego zwierz±tka zupe³nie inaczej siê nazywa. Obejrzyjcie uwa¿nie bajeczkê
1) Gdzie mieszka³y poszczególne zwierz±tka?
2) Czy uda³o ci siê wymieniæ je wszystkie?( 9)
Ka¿dy domek jest inny, bo w ¶rodku ma innego mieszkañca, ale najwa¿niejsze, aby czuæ siê w nim dobrze i bezpiecznie. Nauczcie siê z nami krótkiej piosenki o domku, któr± mo¿ecie jednocze¶nie pokazywaæ. Spróbujcie!
Ma³y domek mam ( sk³adamy d³onie pokazuj±c dach)
Malutki tak, o tak
I dym z komina ( podnosimy rêkê do góry)
W³a¶nie tak, o tak, o tak
A gdy chcê wej¶æ do domu
Pukam w drzwi o tak, o tak ( pukamy w powietrzu jak w drzwi)
Potem czyszczê butki ( wycieramy stopy w ? wycieraczkê?)
O tak, o tak, o tak
Brawo! ¦wietnie Wam posz³o!
Chwila odpoczynku na pewno siê przyda. Damy odpocz±æ jednak naszym r±czkom i nó¿kom, a poæwiczymy nasz buzie razem ze ¶wink± Pepp±
Zapraszamy wszystkie dzieci do stworzenia teraz swojego ?Wymarzonego domu? z figur geometrycznych, a jakich i jak to wykonaæ poka¿e wam nasz film. Do zobaczenia jutro.