ZAJĘCIA DLA DZIECI MŁODSZYCH
DZIEŃ DOBRY NASI KOCHANI!
Z pewnością wszystkie dzieci są już wyspane i chętnie się z nami pobawią. Na początek zapraszamy do magicznego domku Baby Jagi.
*Zabawa „ Domek na kurzej nóżce” – zabawa z elementem równowagi
Dzieci biegają swobodnie w różnych kierunkach. Na hasło : STOP! Zatrzymują się i rodzic mówi : „ Domku, domku na kurzej nóżce obróć się dookoła i stań do mnie przodem!”, dzieci obracają się i stają na jednej nodze przodem do rodziców. Po chwili stania biegają dalej, a zatrzymują się na słowa „ Domku, domku na kurzej nóżce stań do mnie tyłem”, dzieci obracają się dookoła i stają na jednej nodze tyłem do rodziców.
Posłuchajcie proszę jak powstaje taki domek od początku . Jeśli chcecie możecie powtarzać bardzo proste słowa refrenu:
Ref. Stuk – puk / 4x
Narzędzia w ruch
https://www.youtube.com/watch?v=ranx-T904iI
Piosenka dla dzieci – zbudujemy dom
1) Z czego składa się każdy dom?
2) Dla kogo miś budował swój dom?
Buźki rozgrzane przy piosence, a więc zapraszamy na gimnastykowanie naszego języczka ze Świnką Peppą
Teraz skoro jesteśmy już w środku poznajmy poszczególne pomieszczenia, z których się on składa. Obejrzyjcie z rodzicami uważnie film i odpowiedzcie na nasze pytania
* pomieszczenia w domu
https://www.youtube.com/watch?v=IGm74HMTeNw
1) Które urządzenia do czego służą w kuchni?
2) Co znajduje się w łazience?
3) Po co nam salon?
4) Jakie mebelki są w sypialni i po co ?
5) Co jest w pokoiku dziecięcym ?
A jak wygląda Wasz pokoik? Może spróbujecie go narysować? Wspaniale Wam poszło! Możecie być z siebie dumni! Koniecznie pokażcie swoją pracę rodzicom.
A jeśli chcecie mieć swój własny malutki domek zapraszamy do zrobienia go z jednym z rodziców. Potrzebujecie tylko dwa duże kartony, taśmę klejącą, ostry nóż i linijkę. Możecie się tam bawić razem ze swoim bratem czy siostrą. Życzymy udanej zabawy!
DIY – Tworzymy z Feedo pudełkiem: domek
https://www.youtube.com/watch?v=VuEaMJuD9AE
ZAJĘCIA DLA DZIECI STARSZYCH
Witam was kochani.
Dzisiaj mamy piątek a nasze zajęcie będzie dotyczyć domów. Zapraszam do wspólnej zabawy.
Na początek chciałabym abyśmy się przywitali. Powstańcie i zatańczcie do piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=8HozqzBRUec&ab_channel=%C5%9Apiewaj%C4%85ceBrzd%C4%85ce-Topic.
- Wspomniałam, że będziemy rozmawiać o domach, przyjrzyjcie się uważnie obrazkom.
Proszę was abyście odpowiedzieli na pytania:
- W jakiej miejscowości mieszkacie?
- Czy wiecie na jakiej ulicy mieszkacie?
- Przyjrzeliście się obrazkom, czy wiecie co przedstawiają te ilustracje?
- Jak nazywają się te budynki?
- Mieszkasz w domu czy bloku?
- Jak myślicie czym różni się dom od bloku? (Podpowiem wam, że w domu mieszka zazwyczaj jedna rodzina zaś w bloku mieszka więcej rodzin).
- Ćwiczenia słuchowe. Posłuchajcie odgłosów jakie na pewno słyszycie w waszym domu. Myślę, że odgadniecie co to są za dźwięki. Powodzenia!
https://www.youtube.com/watch?v=CgH0us9plYo&ab_channel=DobrzePowiedziane
Brawo! Wierzę, że Wam się udało!
- Ćwiczenia artykulacyjne.
A teraz trochę gimnastyki buzi i języka. Wiemy, że w domu należy dbać o porządek. To Wy teraz zrobicie taki porządek z buzią i językiem. Rodzic przeczyta Wam opowiadanie a Wy będziecie wykonywać ćwiczenie.
Porządki
To jestem ja i mój domek. Gdy tylko zaświeciło słonko, wyszłam/łem przed domek (wysuwanie języka jak najdalej na brodę), rozejrzałam/łem się dookoła (zatoczenie językiem koła po górnej i dolnej wardze), spojrzałam/łem w prawo, a potem w lewo (język dotyka kącików ust). Postanowiłam/łem wrócić do domu i zrobić w nim porządki. Najpierw umyłam/łem sufit (język przesuwa się po podniebieniu), potem zamiotłam/łem podłogę (język wykonuje ruchy na dnie jamy ustnej), wytarłam/łem kurze z mebli ( język myje wewnętrzną stronę zębów), umyłam/łem okna, najpierw jedno, potem drugie (naprzemiennie wypychamy językiem policzki).Na koniec wyciągnęłam/łem odkurzacz i odkurzyłam/łem dywanik (język zwija się w rurkę) . Ponieważ odkurzacz nie wyczyścił dokładnie dywanika, wzięłam/łem trzepaczkę i wytrzepałam/łem dywanik (mlaskanie językiem). Na koniec postanowiłam/łem coś zjeść. Nałożyłam/łem na miseczkę (język układamy w miseczkę) tik – taka i odpoczęłam/łem po ciężkiej pracy.
- Zabawa ruchowa „Dzieci do domu”.
Poruszacie się swobodnie po pokoju, przy dźwiękach muzyki, reagując na tempo: szybko – wolno. Na przerwę w muzyce (rodzic wyłącza) „dzieci udają się do domu” szybko siadacie na dywanie. Ponowne włączenie muzyki oznacza poruszanie się po pokoju w rytm muzyki.
- Posłuchajcie bajki pt. „Ekologiczny dom”.
https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs&ab_channel=M8ProductionHouse
- Ostatnie Wasze zadanie „Domy, domki, domeczki”.
Polecenie nr 1: Policz wszystkie domki, wskaż liczbę na paluszkach a następnie pokoloruj tyle kołek, ile domków na karcie pracy.
Polecenie nr 2: Wskaż najmniejszy i największy domek.