Strona domowa

Barbara Fydrych, Beata Jaroch

ZAJĘCIA DLA DZIECI MŁODSZYCH


DZIEŃ DOBRY NASI KOCHANI!

Z pewnością wszystkie dzieci są już wyspane  i chętnie się z nami pobawią. Na początek zapraszamy do magicznego domku Baby Jagi.

 

*Zabawa „ Domek na kurzej nóżce” – zabawa z elementem równowagi

Dzieci biegają swobodnie w różnych kierunkach. Na hasło : STOP! Zatrzymują się i rodzic mówi : „ Domku, domku na kurzej nóżce obróć się dookoła i stań do mnie przodem!”, dzieci obracają się i stają na jednej nodze przodem do rodziców. Po chwili stania biegają dalej, a zatrzymują się na słowa „ Domku, domku na kurzej nóżce stań do mnie tyłem”, dzieci obracają się dookoła i stają na jednej nodze tyłem do rodziców.

 

Posłuchajcie proszę jak powstaje taki domek od początku . Jeśli chcecie możecie powtarzać bardzo proste słowa refrenu:

Ref. Stuk – puk / 4x

        Narzędzia w ruch

https://www.youtube.com/watch?v=ranx-T904iI

Piosenka dla dzieci – zbudujemy dom

1) Z czego składa się każdy dom?

2) Dla kogo miś budował swój dom?

 

Buźki rozgrzane przy piosence, a więc zapraszamy na  gimnastykowanie naszego języczka ze Świnką Peppą

 

 

Teraz skoro jesteśmy już w środku poznajmy poszczególne pomieszczenia, z których się on składa. Obejrzyjcie z rodzicami uważnie film i odpowiedzcie na nasze pytania

* pomieszczenia w domu

https://www.youtube.com/watch?v=IGm74HMTeNw

1) Które urządzenia do czego służą w kuchni?

2) Co znajduje się w łazience?

3) Po co nam salon?

4) Jakie mebelki są w sypialni i po co ?

5) Co jest w pokoiku dziecięcym ?

A jak wygląda Wasz pokoik? Może spróbujecie  go narysować? Wspaniale Wam poszło! Możecie być z siebie dumni! Koniecznie pokażcie swoją pracę rodzicom.

A jeśli chcecie mieć swój własny malutki domek zapraszamy do zrobienia go z jednym z rodziców. Potrzebujecie tylko dwa duże kartony, taśmę klejącą, ostry nóż i linijkę. Możecie się tam bawić razem ze swoim bratem czy siostrą. Życzymy udanej zabawy!

DIY – Tworzymy z Feedo pudełkiem: domek

https://www.youtube.com/watch?v=VuEaMJuD9AE

 

ZAJĘCIA DLA DZIECI STARSZYCH


 

Witam was kochani.

Dzisiaj mamy piątek a nasze zajęcie będzie dotyczyć domów. Zapraszam do wspólnej zabawy.

Na początek chciałabym abyśmy się przywitali. Powstańcie i zatańczcie do piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=8HozqzBRUec&ab_channel=%C5%9Apiewaj%C4%85ceBrzd%C4%85ce-Topic.

 

  1. Wspomniałam, że będziemy rozmawiać o domach, przyjrzyjcie się uważnie obrazkom.

Proszę was abyście odpowiedzieli na pytania:

  • W jakiej miejscowości mieszkacie?
  • Czy wiecie na jakiej ulicy mieszkacie?
  • Przyjrzeliście się obrazkom, czy wiecie co przedstawiają te ilustracje?
  • Jak nazywają się te budynki?
  • Mieszkasz w domu czy bloku?
  • Jak myślicie czym różni się dom od bloku? (Podpowiem wam, że w domu mieszka zazwyczaj jedna rodzina zaś w bloku mieszka więcej rodzin).

 

  1. Ćwiczenia słuchowe. Posłuchajcie odgłosów jakie na pewno słyszycie w waszym domu. Myślę, że odgadniecie co to są za dźwięki. Powodzenia!

 

https://www.youtube.com/watch?v=CgH0us9plYo&ab_channel=DobrzePowiedziane

 

Brawo! Wierzę, że Wam się udało!

 

  1. Ćwiczenia artykulacyjne.

A teraz trochę gimnastyki buzi i języka. Wiemy, że w domu należy dbać o porządek. To Wy teraz zrobicie taki porządek z buzią i językiem. Rodzic przeczyta Wam opowiadanie a Wy będziecie wykonywać ćwiczenie.

Porządki

To jestem ja i mój domek. Gdy tylko zaświeciło słonko, wyszłam/łem przed domek (wysuwanie języka jak najdalej na brodę), rozejrzałam/łem się dookoła (zatoczenie językiem koła po górnej i dolnej wardze), spojrzałam/łem w prawo, a potem w lewo (język dotyka kącików ust). Postanowiłam/łem wrócić do domu i zrobić w nim porządki. Najpierw umyłam/łem sufit (język przesuwa się po podniebieniu), potem zamiotłam/łem podłogę (język wykonuje ruchy na dnie jamy ustnej), wytarłam/łem kurze z mebli ( język myje wewnętrzną stronę zębów), umyłam/łem okna, najpierw jedno, potem drugie (naprzemiennie wypychamy językiem policzki).Na koniec wyciągnęłam/łem odkurzacz i odkurzyłam/łem dywanik (język zwija się w rurkę) . Ponieważ odkurzacz nie wyczyścił dokładnie dywanika, wzięłam/łem trzepaczkę i wytrzepałam/łem dywanik (mlaskanie językiem).  Na koniec postanowiłam/łem coś zjeść. Nałożyłam/łem na miseczkę (język układamy w miseczkę) tik – taka i odpoczęłam/łem po ciężkiej pracy.

 

  1. Zabawa ruchowa „Dzieci do domu”.

Poruszacie się swobodnie po pokoju, przy dźwiękach muzyki, reagując na tempo: szybko – wolno. Na przerwę w muzyce (rodzic wyłącza) „dzieci udają się do domu” szybko siadacie na dywanie. Ponowne włączenie muzyki oznacza poruszanie się po pokoju w rytm muzyki.

 

https://www.youtube.com/watch?v=afceLnZTLP4&ab_channel=JoannaJab%C5%82o%C5%84ska%26MateuszDerelkowski-Topic

 

  1. Posłuchajcie bajki pt. „Ekologiczny dom”.

 

https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs&ab_channel=M8ProductionHouse

 

  1. Ostatnie Wasze zadanie „Domy, domki, domeczki”.

Polecenie nr 1: Policz wszystkie domki, wskaż liczbę na paluszkach a następnie pokoloruj tyle kołek, ile  domków na karcie pracy.

Polecenie nr 2: Wskaż najmniejszy i największy domek.