Strona domowa

Hania Kozłowska, Monika Dębicka

ZAJĘCIA DLA DZIECI MŁODSZYCH


 

Kto mieszka obok mnie?

Witam wszystkich rodziców i dzieci! :)

 Na powitanie zabawa ruchowa z kartami obrazkowymi. Wskażcie paluszkiem kartę, która najbardziej Wam odpowiada i wykonajcie polecenie.

Lub zapraszam do zabawy z zwierzątkami pt. ? Gimnastyka dla aktywnego smyka?

https://wordwall.net/pl/resource/1806735

Brawo!!! Należą Wam się oklaski.

  1. Kochani dzisiaj porozmawiamy sobie o tym, kto mieszka obok mnie. Dla wprowadzenia do tematu poproszę Was, abyście podeszli do okna i rozejrzeli się dokładnie, kto jest Waszym sąsiadem? Kto mieszka obok Was? Kto to jest sąsiad?

Obejrzyjcie obrazki różnych domów i pokażcie, w jakich domach mieszkają Wasi sąsiedzi?

A może mieszkają w takim domach?

Bardzo dobrze poradziliście sobie z tym zadaniem to oznacza, że wiecie doskonale, kto mieszka obok Was.

PAMIĘTAJCIE O POMOCY SĄSIEDZKIEJ I DOBREJ PRZYJAŻNI Z SĄSIADEM. POMOGĄ WAM W TYM DOMISIE, KTÓRE UŻYWAJĄ ZWROTY GRZECZNOSCIOWE ? PROSZĘ, DZIĘKUJĘ, PRZEPRASZA?

 https://youtu.be/RlkSS7OcA1I

 

  1. Myślę, że pora troszkę się poruszać, zapraszam do zabawy pt. ? Do sąsiada?

Zaproście do wspólnej zabawy rodzeństwo oraz rodziców. Dzieci poruszają się swobodnie po pokoju. Na hasło Puk, puk! Dziecko odszukuje w pokoju rzeczy, w które można zastukać, np. drzwi, szafkę, krzesło, stolik. Podbiegają do niej i stukają mówiąc: Puk, puk! Wracają na dywan. Zabawę powtarzamy, za każdym razem dziecko podbiega do innej rzeczy.

 

  1. A teraz nauczymy się piosenki, w której brzdące biegną do przedszkola.

https://youtu.be/dEzNOXd1-L0

Słowa piosenki pt. ? Biegnę do przedszkola?- Śpiewające Brzdące.

  1. Choć na niebie słońce,

    śpi na białych chmurkach.

   Wyskakuję z łóżka,

   jak z dziupli wiewiórka.

Ref. I chociaż wczesna pora,

       ja biegnę do przedszkola.

       I chociaż wczesna pora,

       ja bardzo cieszę się.

  1. Auta śpią w garażach,

    a ptaszki na drzewach.

     Idę do przedszkola,

     tak wesoło śpiewam.

Ref. I chociaż wczesna pora,

        ja biegnę do przedszkola,

        I chociaż wczesna pora,

        ja bardzo cieszę się.

 

Świetnie!!! Pięknie śpiewacie.

 

  1. Pora na wspólną zabawę. Zaproście tatę, brata, siostrę i zbudujcie z klocków domy w Waszej okolicy. Przydadzą Wam się do zabawy związanej z ćwiczeniem oddechowym.
  2. Ćwiczenie oddechowe ? ? Idziemy do domu?.

Po zbudowaniu dwóch, trzech budynków z klocków. Wyznaczamy trasę np. sznurkiem, plasteliną lub klockami. Zadanie polega na tym, że trzeba przeprowadzić piłeczkę wyznaczoną trasa za pomocą słomki dmuchając w piłeczkę.

  1. Dla chętnych i wytrwałych przedszkolaków propozycja zabawy plastycznej pt. ?Przywitaj się z sąsiadem?. Popatrz na obrazek poniżej, oto propozycje, w jaki sposób możesz witać się innymi. Poproś rodzica, aby pomalował Ci farbą wewnętrzna część dłoni, następnie odbij na kartce swoją dłoń. Gratuluję!!! Praca skończona.

    DZIĘKUJĘ ZA DZISIEJSZĄ ZABAWĘ ŻYCZĘ MIŁEGO DNIA DLA CIEBIE I CAŁEJ RODZINY.

 

 

ZAJĘCIA DLA DZIECI STARSZYCH


 

Kto mieszka obok mnie?

 

            Witajcie Przedszkolaki. Czy potraficie odpowiedzieć na pytanie:

"Jak nazywa się ktoś kto mieszka obok mnie?"

***** To sąsiad. Każdy z Was na pewno ma sąsiada i to niejednego. Taki sąsiad może stać się naszym najlepszym przyjacielem. :)

 

  1. "Mój sąsiad" ? swobodne wypowiedzi dzieci.

Rodzic podejmuje rozmowę z dziećmi na temat ich sąsiadów. Przykładowe pytania do rozmowy:      

  • Czy każdy ma sąsiada?
  • Czy wy macie sąsiada? Jeśli tak, to kto jest twoim sąsiadem?
  • Czy są jakieś korzyści z posiadania sąsiada?

Dzieci swobodnie odpowiadają i opowiadają o swoich doświadczeniach.

 

  1. "Zostań moim przyjacielem" ? osłuchanie z piosenką.

Jaki jest nastrój piosenki? Jest ona wesoła czy smutna?

https://www.youtube.com/watch?v=K7i5YGNN4v8

Powtórzcie kilka razy za rodzicem tekst refrenu piosenki, a szybko zapamiętacie i zaśpiewcie sami.

Podczas słuchania możecie poruszać się do rytmu, klaskać lub grać na instrumencie jaki posiadacie w domu.

 

Refren:

I na dobre i na złe,

my dziś przyjaźnimy sie.

Ty ty ja ja, ja i ty,

przyjaciele znaczy my! x 2

 

  1. "Tam gdzie mieszkam, przyjaciela mam..." ? zabawa z zakresu techniki ruchu rozwijająca orientacyję w przestrzeni.

W rytmie dowolnego instrumentu lub piosenki dziecko rytmicznie porusza się po pokoju.

Gdy rodzic przestaje grać, wypowiada hasło:

  • Witamy sąsiada mieszkającego po prawej stronie/lewej stronie
  • Witamy sąsiada mieszkającego z przodu/z tyłu
  • Witamy sąsiada mieszkającego u góry/na dole

dziecko wskazuje odpowiednią stronę i udaje, że wita się z sąsiadem.

 

  1. "W domu i obok domu" ? rysunek tematyczny

Dziecko otrzymuje obrazek konturowy domu (może być z otwieranymi okienkami).

W oknach narysuj siebie i pozostałych domowników z którymi mieszkasz, obok domu narysuj przyjaciół/sąsiadów i policz: Ile jest wszystkich razem?

 

  1. Zabawy z literą ?t? i ?T?
  • Zapoznanie z obrazem graficznym litery 

 

- Rodzic prezentuje karty z literą ?t? i ?T?. Dziecko próbuje kreślić literę palcem po planszy, następnie na stole, na podłodze, na plecach rodzica. Podaje swoje skojarzenia związane z ich wyglądem.

- Następnie prowadzący wypowiada wyrazy rozpoczynające się głoską ?t?. Dzieci próbują podać swoje przykłady wyrazów rozpoczynających się tą głoską.

 

  • "Plastelinowe literki" ? dziecko wypełnia litery "t" i "T" kolorowymi kulkami plasteliny.