Strona domowa

Magdalena Cemka, Barbara Fydrych

ZAJĘCIA DLA DZIECI MŁODSZYCH


 

?Gdzie jest mój dom??

  1. Na początku naszych zajęć proponuję trochę ruchu. Dzieci spróbują znaleźć drogę do domu. Ułóż dla dziecka drogę ze skrawków dostępnych materiałów, bądź pasków papieru. Dziecko idzie po przygotowanej ścieżce aż do samego końca, stawiając stopę przed stopą i starając się zachować równowagę, na końcu ścieżki dziecko robi odwrót i wraca do domu tym samym sposobem.
  2. Teraz chwila odpoczynku. Posłuchajcie bajki ?Trzy świnki?, dostępnej pod linkiem-

 

Jestem ciekawa czy zapamiętaliście co działo się w bajce. Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

  • Po co świnki budowały domki?
  • Czym różniły się domki świnek?
  • Czyj domek był najlepszy i dlaczego?
  1. Spytajmy dziecko, czy pamięta swoje nazwisko i adres. Starajmy się uświadomić dziecku, jak ważne jest podanie tych danych takim osobom jak policjant, czy strażak, gdy dziecko zgubi się na spacerze, czy w sklepie. Zachęć dziecko do nauki tych danych. Można powtarzać je kilka razy w ciągu całego dnia. Przybliżmy dzieciom postać wilka z bajki o ?Trzech świnkach? i przypomnijmy, że nie wolno podawać swojego nazwiska, ani adresu osobom nieznajomym, gdy nie ma takiej potrzeby.
  2. Teraz trochę ćwiczeń naszej buzi. Mówimy dziecku, że ich buzia to domek, w którym oczy to okna, a usta to drzwi do domku.. Następnie mówimy, jakie części domu się otwierają lub zamykają, a dziecko odpowiednio otwiera lub zamyka oczy i usta, np.: otwieramy okna i drzwi, zamykamy drzwi, zamykamy okna, otwieramy drzwi, zamykamy drzwi, otwieramy okna, zamykamy okna.
  3. Wykonaj zadanie nr 1- Połącz świnki z odpowiednimi domkami i pokoloruj je. Powiedz, z czego zbudowany jest każdy domek?
  4. Teraz proponuję zabawę ruchowo- naśladowczą. Wymieniamy kolejno nazwy domków zwierząt, np.: buda, ul, muszla, gniazdo itp., zadaniem dziecka jest naśladowanie ruchem i dźwiękiem zwierząt, które w nich mieszkają.
  5. Spróbuj dokończyć rysunek Kasi. Słuchając tekstu, uzupełnij i pokoloruj rysunek, który znajduje się poniżej. Przeczytaj tekst:

Kasia wysłała swój obrazek na przedszkolny konkurs plastyczny. W centralnym miejscu rysunku był mały domek z czerwonej cegły. Okna miały żółte okiennice. Za domem stało wielkie, stare drzewo. Z prawej strony domu był ogródek, w którym rosły piękne, kolorowe kwiaty. Z lewej strony domu stała drewniana ławka, a na ławce leżała niebieska poduszka. Przed domem wylegiwał się biało-czarny kot. Kasia bardzo się starała i jej rysunek był bardzo ładny.

  1. Teraz ostatnie zadanie na popołudnie, postaraj się zbudować z klocków dwa domki. Pierwszy mniejszy w kolorze żółtym, drugi większy w kolorze czerwonym. Baw się dobrze, powodzenia :)

 

ZAJĘCIA DLA DZIECI STARSZYCH


 

Dzień Dobry!

Zaczynamy nowy tydzień, a pierwszy dzień tygodnia to ?poniedziałek. Na pewno pamiętaliście. Przygotowaliśmy Wam na dziś mnóstwo wspaniałych zabaw. Zapraszamy!

 Na początek GIMNASTYKA. Postarajcie się naśladować Andreę i jego ? misie?

Wspaniale tańczyliście!

 Teraz zabierzemy wszystkie  ?misie? do lasu, aby wraz ze szczeniaczkiem odnaleźć jego dom. Dom każdego zwierzątka zupełnie inaczej się nazywa. Obejrzyjcie uważnie bajeczkę

1) Gdzie mieszkały poszczególne zwierzątka?

2) Czy udało ci się wymienić je wszystkie?( 9)

Każdy domek jest inny, bo w środku ma innego mieszkańca, ale najważniejsze, aby czuć się w nim dobrze i bezpiecznie. Nauczcie się z nami krótkiej piosenki o domku, którą możecie jednocześnie pokazywać. Spróbujcie!

Mały domek mam                             ( składamy dłonie pokazując dach)

Malutki tak, o tak

I dym z komina                                 ( podnosimy rękę do góry)

Właśnie tak, o tak, o tak

A gdy chcę wejść do domu

Pukam w drzwi o tak, o tak               ( pukamy w powietrzu jak w drzwi)

Potem czyszczę butki                        ( wycieramy stopy w ? wycieraczkę?)

O tak, o tak, o tak

Brawo! Świetnie Wam poszło!

Chwila odpoczynku na pewno się przyda. Damy odpocząć jednak naszym rączkom i nóżkom, a poćwiczymy nasz buzie razem ze świnką Peppą

Zapraszamy wszystkie dzieci do stworzenia teraz swojego ?Wymarzonego domu? z figur geometrycznych, a jakich i jak to wykonać pokaże wam nasz film. Do zobaczenia jutro.