Strona domowa

Monika Dębicka, Hanna Kozłowska

ZAJĘCIA DLA DZIECI MŁODSZYCH


Dzień dobry kochane dzieci, dzisiejsze zajęcia zaczniemy od piosenki o zdrowiu. Wsłuchajcie się dokładnie, o czym śpiewają Miś i Margolcia, przyda wam się to do dalszych zabaw.

  1. Posłuchajcie piosenki pt. ? Fikający zuch?- Miś i Margolcia

    https://youtu.be/SXpvsCdhIDc


  1. Gimnastykuj się codziennie,
    Zobacz, jakie to przyjemne

    Ref.: W zdrowym ciele zdrowy duch,
    Pokaż, jaki z ciebie zuch.

    2. Raz przysiady, raz podskoki,
    Ręce w górę lub na boki,

    Ref.: W zdrowym ciele zdrowy duch,?.

    3. Mocne nogi, plecy proste,
    Raz fikołek, a raz mostek,

    Ref.: W zdrowym ciele zdrowy duch,?

 

  1. Następnym naszym zadaniem będzie rozpoznanie i nazwanie dyscyplin sportowych. Popatrzcie na obrazki, ( jeśli jest to możliwe można wydrukować). Poproście o pomoc rodziców i wspólnie spróbujcie nazwać dyscypliny sportowe. Zastanów się na chwilę, który sport jest twoim ulubionym, wskaż go paluszkiem i powiedz, dlaczego?

 

 

CO TO ZA DYSCYPLINA?

 

Wspaniała praca- gratuluję

 

  1. Czas na zabawę ruchową. Zaproście rodzeństwo lub rodziców do wspólnej zabawy pt. ? Każdy zuch lubi ruch ?. Poproś rodzica lub opiekuna, aby przygotował na dywanie tor przeszkód: przechodzenie pod krzesłem, przechodzenie lub przeskakiwanie z gazety na gazetę, rzucanie piłką do kosza (pojemnika, pudła), przechodzenie po linie z rozłożonej skakanki, okrążanie krzesła. Wygrywa ten, kto najszybciej przejdzie tor przeszkód. Warto się wzajemnie dopingować!

 

  1. Kochane przedszkolaki, mam nadzieje, że po dużej dawce sportu macie dobre humory. A jak nie to będziecie je mieć, ponieważ czas na gimnastykę buzi i języka. Wiadomo, iż śmiech to zdrowie, a więc poproszę Was dzisiaj abyście wraz z rodzicami udawali różne śmiechy. Chciałabym, abyście zaśmiali się jak mała dziewczynka ( np. hi, hi, hi, hi, hi). Jak będzie śmiał się chłopiec? (np. he, he, he, he), a jak będzie śmiała się dostojna pani w towarzystwie? (np. ha, ha, ha, ha). Mam nadzieje, że się udało. A więc pora na pokazanie jak śmieje się starszy pan? ( np. hy, hy, hy, hy). Na pewno każdy z Was wie jak śmieje się Mikołaj? ( np. ho, ho, ho, ho). Jak sami słyszycie można śmiać się różnie a przy tym dobrze się bawić. Wierzę, że i Wy razem z rodzicami świetnie się bawiliście.
  1. Kochani, a teraz zadanie dla bystrych oczek-znajdź 5 szczegółów- karta pracy

  1. Popołudniu zachęcam Was do sprawdzenia, o jakich sportach marzą dzieci z różnych stron świata, ( jeśli jest to możliwe można wydrukować). Poproszę abyście wodzili palcem lub kredką po śladzie a dowiecie się, o jakiej dyscyplinie marzyło każde dziecko. Życzę udanej zabawy i miłego dnia.

MARZENIA O SPORCIE

Dziękuję kochani za dzisiejsze zajęcia! laughing

 

 

ZAJĘCIA DLA STARSZYCH DZIECI


Gimnastyka zucha

 

  1. "Co by było, gdybyśmy w ogóle nie ćwiczyli?" ? burza mózgów.

Rodzic zadaje pytanie i wysłuchuje wszystkich odpowiedzi. Jako podsumowanie trzeba zapytać dzieci, czy i dlaczego warto uprawiać sport.

 

  1. "Elementarz sportowy" ? wysłuchanie tekstu i rozmowa na jego temat.

Elementarz sportowy

Każdy tata o tym wie:

Chcesz być zdrowy ? ruszaj się!

Sport to bardzo ważna sprawa.

Są reguły, jest zabawa.

Sprawdź, co dobre jest dla ciebie.

Może rolki, koszykówka,

rower, piłka lub siatkówka,

biegi, sanki i łyżwiarstwo,

hokej, snowboard czy narciarstwo?

Może tenis lub karate?

Namów mamę, siostrę, tatę.

Ważna jest też ta zasada

(to zaleta jest, nie wada):

nie są ważne tu medale,

lecz jak ćwiczysz ? czy wytrwale,

czy szanujesz przeciwnika.

Jaki jesteś, stąd wynika!

Sport nauczyć może wiele.

Zdrowy duch jest w zdrowym ciele,

a z wszystkiego jedna racja:

górą sport i rekreacja!

Edyta Pawlak

 

Po przeczytaniu wiersza rodzic rozpoczyna rozmowę z dziećmi.

Można zadać pytania:

  • Jakie dyscypliny sportowe zostały wymienione w wierszu?
  • Dlaczego warto uprawiać sport?
  • Co oznacza zasada ?fair play??
  • Jaki sport jest waszym ulubionym i dlaczego?

 

  1. "Co to za dyscyplina sportu?" ? zabawa rozwijająca percepcję wzrokową 

Rodzic opisuje wybrany przez siebie piktogram z obrazka z dyscypliną sportową, który ma na myśli. Zadaniem dziecka jest wskazanie piktogramu i próba nazwania dyscypliny, z jaką się wiąże.

Jeśli potrafi, może opowiedzieć o jej głównych zasadach i naśladować tę dyscyplinę.

 

  1. Co wiemy o sporcie? ? quiz dydaktyczny.

Zadaniem dzieci będzie potwierdzenie lub zaprzeczenie zdania podanego przez nauczyciela i odpowiedź PRAWDA lub FAŁSZ. Przykładowe zdania:

  • Jedną z dyscyplin sportowych jest zabawa na placu. (NIE)
  • Do biegania jest potrzebne specjalne obuwie. (TAK)
  • Osoba, która zawodowo zajmuje się sportem, to sportowiec. (TAK)
  • W piłkę nożną można grać gumową piłką. (NIE)
  • Do gry w koszykówkę jest potrzebna specjalna piłka. (TAK)
  • Zasada ?fair play? polega na traktowaniu przeciwnika z szacunkiem. (TAK)

 

  1. Wstajemy, przebieramy się w wygodne dresy i ruszamy się!
  • "Dwa przysiady, obrót, skok!" ? Urwisowo ? piosenki dla dzieci (załącznik: tekst piosenki)

"Dwa przysiady, obrót, skok!"
Dwa przysiady
Obrót, skok!
Dwa tip-topy
Wielki krok
Trochę w lewo
Trochę w prawo
Stop!
I brawo! 


Kiedy tylko dzień się zbudzi
I otworzysz oczy swe
Spójrz na wszystkich wokół ludzi
Każdy sport uprawiać chce


Dwa przysiady
Obrót, skok!
Dwa tip-topy
Wielki krok
Trochę w lewo
Trochę w prawo
Stop!
I brawo!


Możesz zagrać w koszykówkę
Możesz z kimś na łyżwy iść
Tańczyć, pływać na żaglówce
Tylko zrób to jeszcze dziś
Refren
Mama, tata powtarzają
Że jest ważny w życiu ruch
A ja wiem to nie od dzisiaj
w zdrowym ciele, zdrowy duch!
Refren
Muzyka: Miłosz Konarski

Zaproście do zabawy mamę i tatę. Sprawdźcie, kto najlepiej wykona układ! Pamiętajcie, że ruch to dobra sprawa, bo w zdrowym ciele, zdrowy duch.

https://www.youtube.com/watch?v=fKECl8F-rCY

 

  • Zabawa z piłką w kolory

Stojąc w kole podajemy do siebie piłkę jednocześnie wypowiadając nazwę wybranego koloru. Osoba łapiąca musi uważać na wywołanie koloru czarnego, gdyż wtedy nie może nie złapać piłki. Jeśli ją złapie, klęka na jedno kolano (potem na dwa, siada "po turecku", jednym łokciem dotyka ziemi, następnie dwoma). Jeśli następnym razem dziecko złapie w dobrej chwili, można podnieść się o jeden poziom.

 

  • Zabawa ?Skała?

Rodzic stoi lub siedzi nieruchomo, a dziecko próbuje go przesunąć.

 

  • Zabawa "Na ziemi zostają..."

Dziecko porusza się do wybranej skocznej piosenki, na przerwę w muzyce wykonuje polecenia:

"Na ziemi zostają..."

-same pupy...

-nogi i ręce

-plecy...itp.

 

  • Zabawa ?Wspólne kroki?

Dziecko i rodzic stają w parze. Dziecko opiera się stopami na stopach dorosłego i próbuje utrzymać równowagę, gdy dorosły porusza się z nim po pokoju.

 

  • Ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem chusteczek higienicznych.

Dziecko siada skrzyżnie. Otrzymuje jedną chusteczkę higieniczną. Zadanie polega na położeniu chusteczki przed sobą i stopniowym zwiększaniu siły wydechu (najpierw lekko i stopniowo coraz silniej), by ją poruszyć.

 

  1. "Puchar dla zwycięzcy" 

Pokoloruj lub pomaluj farbami puchar dla zwycięzcy ? jesteś super sportowcem. :)